Specialist Inkomen/Klantmanager Participatiewet (m/v)
Algemene informatie:
• Aanvang: z.s.m.
• Duur: 3 maanden
• Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
• Uren per week: 24 uur
• Opleidingsniveau: HBO
Organisatie:
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis. Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer. De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten. Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.
Opdracht:
Je screent de meldingen voor aanvragen levensonderhoud, doet de eerste gesprekken met de klant en reikt aanvragen uit. Je maakt samen met de klant een diagnose van de situatie met het oog op “meedoen naar vermogen”.
Je behandelt ook inhoudelijk de aanvragen voor levensonderhoud en aanvragen voor bijzondere bijstand. Je bent verantwoordelijk voor de rechtmatigheid van de uitkeringen in brede zin. Je verzorgt stoprapportages, doet heronderzoeken en voert tussentijdse beoordelingen uit. Ook het opleggen van maatregelen en boetes behoren tot je takenpakket.
Minimumeisen / knock-outcriteria:
• Zo spoedig mogelijk beschikbaar, uiterlijk 26 februari 2018
• Minimaal 24 uur per week beschikbaar
• Aantoonbare kennis van de Participatiewet en aanverwante regelingen
Gunningscriteria (weging):
• Aantoonbare werkervaring met Suite4SociaalDomein (35 punten)
• Aantoonbare werkervaring met CompetenSyS (20 punten)
• Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als specialist Inkomen / Klantmanager Participatiewet (45 punten)
Competenties:
• Klantvriendelijk: je hebt inlevingsvermogen, je toont respect, je geeft de juiste informatie, je stelt de klant centraal en zoekt samen met de klant naar oplossingen binnen de kaders van de wet
• Mondeling communicatief vaardig: je past je taalgebruik aan op de situatie, je kan goed luisteren, samenvatten in interpreteren
• Doorvragen: je stelt open vragen, herkent tegenstrijdigheden, maakt vaagheden helder, je onderscheidt hoofd- van bijzaken
• Schriftelijk communicatief vaardig: je correspondentie en verslaglegging is volledig, (juridisch) juist en je taalgebruik is afgestemd op de ontvanger
• Fraudealert: je herkent fraude en bent hier alert op
Functieschaal:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
CV-eisen:
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties (incl. contactgegevens).
Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning:
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 21 februari 2018 van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Overige informatie:
Het aanleveren van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht voor deze functie.
Reactietermijn:
Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan de gestelde eisen? Reageer dan uiterlijk 18 februari a.s..